КОЕ ОПРЕДЕЛЯ ЦЕНАТА?

Разбира се обемът работа, която поемаме да вършим вместо Вас в качеството Ви на собственик на фирма в България, управител, работодател.


ОСНОВНИ ФАКТОРИ, определящи обемът работа 

  • Регистрация по ЗДДС

Основен фактор при определяне на цената за счетоводно обслужване е дали Вашата фирма има регистрация по ЗДДС. Това е така, защото регистрираните по ЗДДС фирми имат задължение да подават ежемесечно Справки- декларации (за извършените продажби и покупки) в срок до 14то число на месеца, следващ данъчния период. (например за данъчен период месец Януари 2020, срокът за подаване на Справка-декларация по ЗДДС и заплащане на дължимия ДДС е 14.02.2020 г.)

  • Брой документи

Месечният документооборот на Вашата е друг фактор, който влияе върху цената. Заедно с клиентите определяме среден диапазон. Не броим един по един документите, но ако се увеличат или намалеят значително, то цената подлежи на корекция. Всяка промяна ще бъде обсъдена и съгласувана с Вас преди да влезе в сила.

  • Дейност

Дейността на Вашата фирма може да е услуги, търговия, производство, както и комбинация между тях. А какво е значението? Времето и начинът на организация на счетоводното обслужване на Вашата фирма. (например ако имате производство, ние изчисляваме себестойност на продукция, ако търгувате със стоки, то тогава водим аналитичности, склад и т.н.)

  • Брой персонал

Администрирането на персонала включва редица ангажименти. За да е работеща Вашата фирма, то тя има поне едно лице, което се осигурява - нейният собственик. А това поражда задължение за подаване на данъчно-осигурително декларации. Броят на наетия персонал е допълнителен ценообрзуващ фактор. Във връзка с администрирането на персонала (или така наречените ТРЗ услуги) задължение на работодателя се явяват водене на трудови досиета в изправен вид, подаване на Декларации 1, Декларация 6 (срок 25то число на следващия месец), подаване на болнични (до 10то число на следващия месец), издаване на служебни бележки. И други документи, свързани с отчитане на полагания от работниците труд.

  • Интрастат

Ако фирмата Ви премине установените прагове от НСИ за обеми вътрешнообщностна търговия, тя е задължена да се регистрира като Интрастат оператор, да води определена документация и да подава информация по образец всеки месец по електронен път към НАП в утвърдените за това срокове.

  • Брой банкови сметки/фискални устройства

  • Валутни операции


Допълнителни услуги

  • Пасивно банкиране

Пасивното банкиране е допълнителна опция, която може да бъде активирана за нас като упълномощени лица, с отделни от Вашите потребителско име и парола. Най-общо пасивното банкиране дава възможност упълномощеното лице да ползва справочна информация и да генерира платежни документи, без да има право да оперира с Вашите средства. Различните банки предлагат различни опции за това.

Пасивното банкиране е чудесна за Вас опция да се отървете от някои досадни операции, както и да намалите риска от грешно въведени суми и банкови детайли на контрагенти. (например често срещана грешка е заплащането на пенсионни и здравни осигуровки да се плаща накуп, за да се спести банкова такса, което се отразява грешно и в задълженията по партида на фирмата; или пък осигуровките на самоосигуряващо се лице да се плащат по ЕИК на фирмата). С пасивно банкиране ние теглим сами банковите извлечения. Правим справки тогава, когато Ви е нужно. Генерираме платежни нареждания когато поискате. Въвеждаме задължителните платежните нареждания за осигуровки и данъци, а Вие ги потвърждавате и заплащате когато можете.  Всичко това Ви улеснява защото свежда риска от грешки до минимум, а и Ви пести време и консумативи.

  • Съставяне на документи

Най-често клиентите се обръщат към нас със запитване дали можем да издаваме фактурите за продажби вместо тях. Отговорът е да, можем, стига това да не противоречи на разпоредбите на Наредба Н-18 за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти, изискванията към софтуерите за управлението им и изискванията към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин. Най-общо ако получавате плащания само по банков път, то ние можем да поемем ангажимент по издаването на проформи фактури и фактури в електронен вариант, на български и английски език при необходимост. По този начин може да сте сигурни, че ще бъдат спазени всички изисквания на закона по отношение на номерация, хронологичност, реквизити, срокове,  преди да издадем фактура по Ваша заявка, а Вие да я изпратите към Вашия клиент. Освен това фактурите се съхраняват при нас и няма вариант за пропуски.

Други документи, които съставяме: Протоколи по ЗДДС,  сметки за изплатени суми по ЗДДФЛ, протоколи и др.

  • Подаване на Декларации по чл. 55 по ЗДДФЛ

Подобно задължение имат платците на доходи на физически лица, като се декларира удържания данък на всяко тримесечие. (забележка: декларирането означава и задължение за заплащане) Такива са доходите от наем, дивиденти, граждански договори и др. по ЗДДФЛ.

  • Декларации към БНБ

Подаването на статистически отчетни форми към БНБ имат например фирми, които имат  сметки в Revolut, Paysera и др. подобни. Както и при други обстоятелства, описани в нормативната уредба (Наредба № 27 на БНБ). И разбира се, в разписаните срокове.

  • Подготовка на документи във връзка с кредитиране

и др. спрямо спецификите на Вашата дейност.

Leave a Reply

запитване